Wat is Silvasoft?
Silvasoft is een modulair all-in bedrijfssoftware pakket voor ondernemers en boekhouders, accountants en administratiekantoren. Doordat het pakket modulair is groeit het pakket met u mee. Of u nu alleen werkt of met 50 medewerkers.
Silvasoft kent de volgende modules (functies); Boekhouden, Facturatie, Offertes & orders, Sales, Producten- & voorraadbeheer, Projectmanagement, Urenregistratie, Personeelsmanagement, Taken & agenda en Relatiebeheer. De functionaliteit van bepaalde modules kan verder uitgebreid worden met add-ons.
U betaalt alleen voor de modules (functies) en add-ons die u gebruikt. Hierdoor blijft Silvasoft blijft leuk en betaalbaar!
Hoe begin ik met Silvasoft?
Silvasoft wordt in allerlei branches gebruikt door ondernemers en handelsbedrijven. Hierdoor is er niet één specifiek stappenplan voor elke branche. Hieronder vindt u ons algemene stappenplan van proefaccount tot ingericht definitieve account. Dit is geschreven voor ondernemers of boekhouders, accountants en administratiekantoren die een in-house administratie inrichten waaraan ze gekoppeld zijn (hier kunnen wel kleine verschillen zijn t.o.v. ondernemers).
Heeft u aanvullende vragen omtrent het starten met Silvasoft, wilt u samen met ons kijken naar wat nodig is voor uw organisatie of wilt u andere ondersteuning, dan kunt u tijdens kantooruren contact opnemen met onze support afdeling!
Oriëntatiefase
- Maak een proefaccount aan via www.silvasoft.nl of www.silvasoft.be, dit is gratis en vrijblijvend,
- Bij het aanmaken van uw proefaccount kiest u de voor u geldende Wetgeving (dit kunt u voor deze administratie later niet wijzigen), of u een Ondernemer of Boekhouder bent (dit kunt u later niet wijzigen) en welke Modules u wilt afnemen (dit kunt u later altijd wijzigen),
- Nadat u uw proefaccount heeft aangemaakt dan kunt u een 1-op-1 demo aanvragen, hierin kunnen wij dieper ingaan op uw vragen en het gebruik van Silvasoft toelichten. Dit vindt plaats per telefoon middels Teamviewer,
- Uw proefperiode duurt normaliter 30 dagen vanaf het moment dat u deze heeft aangevraagd. Na deze periode of als u dat eerder wenst kunt u deze om te zetten naar een definitief account, de module en gebruiker afname die u daar ingeeft kunt u later nog wijzigen,
- U kunt per gebruiker bepalen in welke administraties en met welke modules ze kunnen werken, elke gebruiker kan een andere opzet hebben (voorbeeld: u kunt 1 gebruiker met het hele pakket hebben, 1 met enkel Boekhouding, 1 met Product- en voorraadbeheer en 2 voor de Facturatie),
- Na omzetting kunt u direct verder gaan binnen uw account.
Inrichtingsfase
- Tijdens of na uw proefperiode kunt u beginnen met het inbrengen van uw bestaande gegevens. Hierbij zouden wij u ook kunnen assisteren in het kader van onze gratis overstapservice,
- Afhankelijk van de modules die u afneemt en de data die u extern beschikbaar heeft kunt u deze gereed maken voor een import naar Silvasoft, hier vindt u ook de handleidingen terug per importmogelijkheid,
- Nadat u de data gereed heeft gemaakt en geïmporteerd dan kunt u deze gaan gebruiken in uw Silvasoft omgeving, voor het toevoegen van boekingen of het verkopen van producten en/of diensten zijn de imports van relaties en de imports van producten (en diensten) het belangrijkst,
- Als u met een module werkt vanwaar uit u documenten en e-mails kunt versturen (bijvoorbeeld: Facturatie) dient u uw document templates en e-mail templates in te richten (deze vindt u terug via Beheer > Instellingen), hier kunnen wij eventueel bij assisteren,
- Test na het instellen van uw e-mail templates uw e-mails door een test factuur aan uzelf te sturen. Voor een betere e-mail aflevering kunt u eventueel op uw eigen e-mailserver een DNS SPF record instellen of ervoor kiezen via SMTP te mailen,
- Heeft u een webshop of een platform dat u met Silvasoft wenst te koppelen? Nadat u uw administratie heeft ingericht zou u ervoor kunnen kiezen uw platform te koppelen, op onze koppelingen pagina vindt u alle beschikbare koppelingen die door ons of derden worden aangeboden, voor het koppelen gebruikt u doorgaans de Silvasoft API en een API plan,
- Werkt u met de module Boekhouding? Breng dan uw beginbalans in. Dit kunt u altijd later nog doen maar helpt wel om gelijk een correct beeld van de financiële situatie in kaart te brengen. U kunt deze handmatig inbrengen of importeren, en
- U kunt met de module Boekhouding er ook voor kiezen om uw eigen bankrekening aan Silvasoft te koppelen, dit is een optionele betaalde feature waarin wij samenwerken met Ponto. Hiervoor kunt u het stappenplan volgen in onze kennisbank: automatische bankenkoppeling. U dient hiervoor wel al een definitief account te hebben. Uiteraard kunt u ook gratis uw MT940 of CODA bankbestanden importeren.
Ingebruiknamefase
Voor, tijdens of na het inrichten kunt u in Silvasoft werken, echter na de import en inrichting van uw data zouden alle elementen aanwezig zijn om uw administratie te voeren zoals u dat wilt.
Er zijn momenteel geen Silvasoft trainingen maar gebruikers kunnen door een combinatie van onze kennisbank, ons YouTube kanaal en support meer te weten te komen en leren over Silvasoft en het gebruik van onze bedrijfssoftware in uw organisatie.
In onze kennisbank vindt u onder categorie Aan de slag met... meerdere inleidingen terug die dieper ingaan op de verschillende modules. Per module vindt u ook aanvullende artikelen en kunt u uiteraard zoeken binnen de bestaande onderwerpen.