Ik heb een factuur ontvangen met BTW / zonder BTW maar ik ben een Belgische / Nederlandse gebruiker, hoe komt dit?

Silvasoft kijkt voor het versturen van een factuur naar het land maar ook naar de velden 'Vrijgesteld' en 'Btw-nummer'. Deze vindt u terug via Beheer > Klantgegevens. 

Hier heeft u dan doorgaans iets verkeerds ingegeven. Als klanten een vinkje plaatsen bij vrijgesteld dan betekent dit dat ze geen btw-nummer hebben en wij dus ook de btw niet mogen verleggen naar deze klant (dus een 0% factuur sturen). In dat geval sturen wij een factuur mét btw en moet de klant deze btw betalen. Dus als u een Belgische klant bent en een factuur met btw heeft gekregen dan heeft u dus een vinkje geplaats bij 'Vrijgesteld'.

Dus als u btw wenst te verleggen (factuur met 0% btw) dan dient u een geldig btw-nummer in te geven.

Kan dit gewijzigd worden?

Om deze te wijzigen gaat u naar Beheer > Klantgegevens en wijzigt u bij veld Land uw land.

Let op: als u een gewijzigde factuur wilt ontvangen dan moet u hiervoor een e-mail sturen aan support@silvasoft.nl

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag