U kunt uw algemene voorwaarden op twee manieren meesturen en/of plaatsen op uw factuur.
Als bijlage (apart bestand)
- Ga naar Facturatie > Instellingen > Facturatie instellingen,
- Ga naar tabblad Bijlage beheer,
- Voeg met + Nieuw de algemene voorwaarden toe, en
- Alle nieuwe facturen die u verstuurt zullen de algemene voorwaarden als bijlage meesturen.
Op de factuur (als losse tekst)
- Ga naar Facturatie > Instellingen > Facturatie instellingen,
- Open via Documenttemplates uw factuurtemplate,
- Ga naar de Middensectie en kies voor Kolommen toevoegen, bijvoorbeeld een Kolom 100% breed,
- Laat deze onderaan de middensectie staan,
- Voeg in deze kolom een tekstblok toe met Acties > Tekstblok / gegevens invoegen,
- Plak hier de tekst van uw algemene voorwaarden in,
- Vink bovenaan de optie Begin op nieuwe pagina? aan, hierdoor zal dit altijd als laatste pagina aan de factuur worden toegevoegd, en
- U kunt nu het tekst element en factuur aanpassen. De eerstvolgende factuur heeft één of meerdere laatste pagina's waar de algemene voorwaarden op staan.