In onze documentatie heeft u kunnen lezen hoe u de API kunt activeren. Hier heeft u kunnen lezen dat u een ‘API plan’ nodig heeft om de API te kunnen gebruiken.
Hoe werkt dit precies?
Als u een koppeling maakt tussen uw platform en Silvasoft dan stuurt uw platform een ‘request’. Dit is een verzoek om een veld aan te spreken in Silvasoft. Dit houdt in dat uw externe platform één veld uit Silvasoft wilt uitlezen, wijzigen of wilt invullen.
Het aantal keer dat de koppeling de Silvasoft database aanspreekt (per uur) bepaalt het API plan dat u nodig heeft. Dit plan bepaalt hoeveel ‘requesten’ uw koppeling per uur mag uitvoeren. Heeft u uw uur limiet bereikt? Dan kunt u wachten tot het volgende uur, of u kiest ervoor een hoger API plan te nemen.
Elke order neemt minimaal drie requesten in beslag.
Voorbeeld: met het API Free plan mag u per uur 15 requesten doen. Als u met één order 7 requesten gebruikt dan kunt u per uur twee orders doorsturen. Als u dan een derde wilt versturen dan zult u moeten wachten tot het volgende uur of een hoger API plan moeten gebruiken.
Het API plan gaat van API Free (15 requests per uur – Gratis) tot API Max (1200 requests per uur – €15,- p/m).
Kies daarom een plan waarmee uw orders altijd doorkomen. Gaat uw order over de limiet heen? Geen probleem! Volgend uur wordt het nogmaals geprobeerd.