Afwezigheid en verlof inboeken

In dit artikel leggen we uit hoe u een afwezigheid / verlof kunt inboeken met de module ‘Personeelsmanagement (HRM)’.

Dit doet u via ‘Mijn afwezigheid / verlof’ en/of ‘Alle afwezigheid / verlof’ via de ‘+ Nieuwe aanvraag/melding van afwezigheid’ knop, maar ook op het dashboard van deze module vindt u een knop ‘+Nieuw verlof’ en ‘+Ziekteverzuim toevoegen’.

Nadat u de afwezigheidsregistratie bent gestart heeft u de volgende velden die u dient te vullen:

  • Persoon: als beheerder kunt u medewerkers aanvinken, deze gebruikers zien hier hun eigen naam, een beheerder kan hier een selectie van alle medewerkers met module ‘Personeel (HRM)’ maken,
  • Vanaf: de vanaf datum
  • Van tijd: start tijd van de registratie
  • Tot en met: de tot en met datum
  • Tot tijd: eind tijd van de registratie
  • Type: het soort afwezigheid, dit kan ‘Verlof’, ‘Ziekte’ of ‘Bijzonder verlof’ zijn, ook kan een reden ingevoerd worden

Onder ‘Totaal uren’ wordt het totaal aantal afwezige/verlof uren voor deze registratie getoond. Dit wordt berekend op basis van het aantal uren (tussen de van en tot tijd) dat binnen de werkdag valt, minus pauzes die binnen deze tijden vallen.  Op basis van de dienstregeling instellingen, wordt bepaald wat de tijden zijn van werkdagen. Dienstregelingen beheert u via de module ‘Personeel (HRM)’ > Instellingen > Dienstregelingen.

Uw afwezigheidsregistratie wordt geregistreerd en krijgt de status ‘In behandeling’, uw manager dient deze nu goed te keuren.

In het scherm van ‘Mijn afwezigheid / verlof’ vindt u een overzicht van uw actuele, historische en toekomstige afwezigheidsregistraties terug. Ook vindt u een overzicht van uw vrije dagen en feestdagen terug.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag