Taken toevoegen aan projecten en fases

Aan projectfases kunt u taken toekennen. Hiermee kunt u deze fases in sub doelstellingen verdelen en stapsgewijs afwerken. Hoe dit werkt wordt hieronder toegelicht!

Projectfases en taken

In het projectfase scherm ziet u meerder fases met daarin de duur van de desbetreffende fases. U ziet hoeveel taken een fase bevat en wat de voortgang van de gehele fase is (percentueel). Verder kunt u fases verslepen, de fase uitklappen om alle onderliggende taken te zien en taken toevoegen.

  1. Zodra u een fase opent, dan ziet u een lijst met alle taken binnen de fase,
  2. U kunt zoeken naar specifieke taken en alle details inzien van de taak. Ook taken kunnen versleept worden maar ook gemuteerd en eventueel verwijderd worden,
  3. Door op een taak te klikken ziet u de taak de ‘Taak details’. Hier heeft u de mogelijkheid de stamgegevens van de taak te zien en te muteren,
  4. Een Todo lijst in te zien van activiteiten binnen de taak,
  5. Ook kunt u reacties plaatsen die door de projectmedewerkers in te zien zijn en kunnen er bestanden gekoppeld worden aan de taak. In dit scherm kunt u ook de status van uw taak veranderen,
  6. Zodra uiteindelijk de taak is afgerond kunt u deze op ‘Afgehandeld’ zetten en door deze taak wordt dan een streep gezet,
  7. De afhandeling van taken zorgt ervoor dat de voltooiing van een fase verandert. Zodra alle taken afgerond zijn zal deze 100% voltooid zijn!

Let op: taken die in de projectmanagement module aan u gekoppeld zijn worden inzichtelijk op de agenda van menu item ‘Taken & Agenda’. Als u projectleider bent heeft u de mogelijkheid ook de taken van uw projectmedewerkers te raadplegen.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag