Aan projectfases kunt u taken toekennen. Hiermee kunt u deze fases in sub doelstellingen verdelen en stapsgewijs afwerken. Hoe dit werkt wordt hieronder toegelicht!
Projectfases en taken
In het projectfase scherm ziet u meerder fases met daarin de duur van de desbetreffende fases. U ziet hoeveel taken een fase bevat en wat de voortgang van de gehele fase is (percentueel). Verder kunt u fases verslepen, de fase uitklappen om alle onderliggende taken te zien en taken toevoegen.
- Zodra u een fase opent, dan ziet u een lijst met alle taken binnen de fase,
- U kunt zoeken naar specifieke taken en alle details inzien van de taak. Ook taken kunnen versleept worden maar ook gemuteerd en eventueel verwijderd worden,
- Door op een taak te klikken ziet u de taak de ‘Taak details’. Hier heeft u de mogelijkheid de stamgegevens van de taak te zien en te muteren,
- Een Todo lijst in te zien van activiteiten binnen de taak,
- Ook kunt u reacties plaatsen die door de projectmedewerkers in te zien zijn en kunnen er bestanden gekoppeld worden aan de taak. In dit scherm kunt u ook de status van uw taak veranderen,
- Zodra uiteindelijk de taak is afgerond kunt u deze op ‘Afgehandeld’ zetten en door deze taak wordt dan een streep gezet,
- De afhandeling van taken zorgt ervoor dat de voltooiing van een fase verandert. Zodra alle taken afgerond zijn zal deze 100% voltooid zijn!
Let op: taken die in de projectmanagement module aan u gekoppeld zijn worden inzichtelijk op de agenda van menu item ‘Taken & Agenda’. Als u projectleider bent heeft u de mogelijkheid ook de taken van uw projectmedewerkers te raadplegen.