Categoriseren van uw relaties met CRM groepen

In dit artikel leggen we u stapsgewijs uit hoe u een CRM groep kunt aanmaken en hoe u uw relaties daaraan kunt toevoegen. Het aanmaken van CRM groepen kan handig zijn om uw relaties te categoriseren. Het kan namelijk zijn dat u bijvoorbeeld verschillende soorten klanten heeft en dat u voor het overzicht graag een indeling maakt binnen uw relaties, of dat u uw personeel alleen toegang wilt geven tot een bepaalde groep relaties, of dat u mailingen wilt doen, maar alleen aan een bepaalde groep, etc. Om diverse redenen kan het dus handig zijn om uw relaties te categoriseren in groepen.

U kunt CRM groepen aanmaken via het menu Relatiebeheer (CRM) > Instellingen > CRM instellingen > Groepen en autorisaties.

Klik op de knop ‘Nieuw’ om de groep aan te maken en vul de naam van de groep in. Vervolgens klikt u op ‘Opslaan’ om de CRM groep op te slaan.

Als u een relatie wilt toevoegen aan een bepaalde CRM groep kunt u dat doen via het volgende stappenplan:

  1. Ga naar Relatiebeheer (CRM) > Klanten (of Leveranciers / Overige relaties)
  2. Open een bestaande klant of voeg een nieuwe klant toe
  3. Koppel de klant aan de CRM groep via Communicatie > CRM groep

Als u een bepaalde groep wilt bekijken of de relaties hierin wilt bewerken dan kunt u dat als volgt doen. Ga in het menu naar Relatiebeheer (CRM) > Klanten (of Leveranciers / Overige relaties) en selecteer de groep (bijv. ‘Top klant!’) en klikt u op de grijze knop met het vergrootglas.

U kunt uw personeel toegang geven voor bepaalde CRM groepen. Dit doet u via het menu-item Relatiebeheer (CRM) > instellingen > CRM instellingen > Groepen & Autorisaties > Autorisaties (tweede tabblad). Selecteer uw personeelslid / gebruiker binnen Silvasoft en klik op de knop het blauwe tandwiel knopje.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag