Heeft u al uw log berichten of andere relatiegebonden notities e.d. in een ander programma staan, of houdt u dit in kladblok bij? In dit artikel leggen we uit hoe u uw log berichten kunt importeren in Silvasoft. Dit scheelt u namelijk een hoop werk bij het overtypen van deze log berichten.
Vindt u het toch lastig en heeft u liever dat wij u hier verder mee assisteren? Maak dan gebruik van de gratis overstapservice!
In Silvasoft kunt u op twee manieren uw log berichten importen namelijk via een Vrije import en de Import volgens vast template.
Met de vrije import kunt u elk soort Excel bestand uploaden. Dit bestand hoeft niet te voldoen aan een vast format. Vervolgens kunt u aangeven welke kolom gekoppeld moet worden aan een veld in Silvasoft. De vrije import is de eenvoudigste manier om te beginnen met importeren. Voor meer informatie over de Vrije import verwijs ik u graag naar het volgende artikel Importmogelijkheden.
In het vervolg van dit artikel zal er verder worden in gegaan op de import volgens vast template, voor deze import dient u gebruik te maken van het gestandaardiseerde import bestand welke aanwezig is in de software.
Log berichten importeren
-
U kunt uw log berichten eenvoudig naar Silvasoft importeren. Ga in het menu Beheer > Importmogelijkheden > Import volgens vast template > naar Import van CRM logs. Klik op de blauwe knop ‘Open import’,
- Vervolgens moet u het format downloaden waarin u alle log berichten kunt gaan plaatsen. Lees de instructies van dit format goed door! Dit is belangrijk voor een juiste import,
- In het tweede tabblad van dit bestand (tabblad Log berichten) kunt u alle gegevens plaatsen. Zodra u alle log berichten inclusief alle bijbehorende gegevens heeft ingevuld volgens de instructies uit het format, kunt u het bestand opslaan op uw computer,
- Daarna kunt u het bestand uploaden door te klikken op de blauwe knop ‘Selecteer bestand’. Vervolgens klikt u op de blauwe knop ‘Importeer en ga naar controle’,
- Nu wordt het bestand uitgelezen door Silvasoft. Dit kan even duren. Na het uitlezen komt u terecht in: ‘Stap 3: Controleer de import’. Lees hier goed alle tekst en klik vervolgens op ‘Importeer’, ‘Importeer en synchroniseer’ of ‘Gehele import annuleren’. Dit laatste doet u als u in tabblad 3 ‘Records met foutmelding(en)’ regels met fouten ziet staan. Los deze fouten eerst op in het format en doe dan de import opnieuw, en
- Als de import is gelukt dan vindt u de log berichten terug onder menu Relatiebeheer (CRM) > Log berichten & e-mails of gekoppeld aan een relatie (indien toegekend in het import bestand).