Om uw banktransacties te kunnen uploaden in Silvasoft, dient u eerst uw eigen bankrekeningnummer toe te voegen. In dit artikel leggen we uit hoe u uw bankrekeningnummer toevoegt aan Silvasoft.
Grootboekrekening toevoegen
Elke bankrekening dient gekoppeld te zijn aan een aparte grootboekrekening. Het aanmaken van een extra grootboekrekening doet u als volgt:
- Ga naar het menu: Boekhouding > Grootboekrekeningen.,
- Klik op + Nieuw,
- Maak een nieuwe grootboekrekening aan. Geef deze bijvoorbeeld nummer 1110 of 1120 (nummer 1100 is waarschijnlijk al gebruikt voor uw eerste rekening), en
- Vul nu de volgende instellingen in zoals op onderstaande afbeelding. Het nummer en de benaming moet u naar eigen inzicht vullen.
Bankrekening toevoegen
Na het aanmaken van de grootboekrekening dient u een bankrekening toe te voegen. Dit kunt u doen door te gaan naar Boekhouding > Bankboek en klik vervolgens op het tabblad ‘Overzicht rekeningen’. Klik op ‘Nieuw’ en vul de volgende gegevens in:
- Dagboeknummer: een zelf te kiezen nummer.
- Grootboekrekening: koppel het rekeningnummer aan een bank grootboekrekening (bijv. 1100 Bank). Let op, u kunt maar één bankrekeningnummer koppelen aan deze grootboekrekening. Heeft u meerdere bankrekeningnummers dan dient u ook meerdere bank grootboekrekeningen aan te maken.
- Tenaamstelling: vul de naam in van de bankrekening.
- Bankrekeningnummer: vul hier uw rekeningnummer in. Als u een IBAN rekeningnummer heeft, vult u het gehele IBAN nummer in. Als u geen IBAN nummer heeft dan vult u uw rekeningnummer in en zet u een vinkje in het vakje onder bankrekeningnummer (IBAN controle overslaan)
- IBAN controle overslaan: als u geen geldig IBAN nummer heeft ingevuld in het veld hierboven, omdat uw bank bijvoorbeeld nog geen IBAN ondersteunt, dan dient u dit vakje aan te vinken.