Bankrekening toevoegen

Om uw banktransacties te kunnen uploaden in Silvasoft, dient u eerst uw eigen bankrekeningnummer toe te voegen. In dit artikel leggen we uit hoe u uw bankrekeningnummer toevoegt aan Silvasoft.

Grootboekrekening toevoegen

Elke bankrekening dient gekoppeld te zijn aan een aparte grootboekrekening. Het aanmaken van een extra grootboekrekening doet u als volgt:

  1. Ga naar het menu: Boekhouding > Grootboekrekeningen.,
  2. Klik op + Nieuw,
  3. Maak een nieuwe grootboekrekening aan. Geef deze bijvoorbeeld nummer 1110 of 1120 (nummer 1100 is waarschijnlijk al gebruikt voor uw eerste rekening), en
  4. Vul nu de volgende instellingen in zoals op onderstaande afbeelding. Het nummer en de benaming moet u naar eigen inzicht vullen.

Na het aanmaken van de grootboekrekening dient u een bankrekening toe te voegen. Dit kunt u doen door te gaan naar Boekhouding > Bankboek en klik vervolgens op het tabblad ‘Overzicht rekeningen’. Klik op ‘Nieuw’ en vul de volgende gegevens in:

  • Dagboeknummer: een zelf te kiezen nummer.
  • Grootboekrekening: koppel het rekeningnummer aan een bank grootboekrekening (bijv. 1100 Bank). Let op, u kunt maar één bankrekeningnummer koppelen aan deze grootboekrekening. Heeft u meerdere bankrekeningnummers dan dient u ook meerdere bank grootboekrekeningen aan te maken.
  • Tenaamstelling: vul de naam in van de bankrekening.
  • Bankrekeningnummer: vul hier uw rekeningnummer in. Als u een IBAN rekeningnummer heeft, vult u het gehele IBAN nummer in. Als u geen IBAN nummer heeft dan vult u uw rekeningnummer in en zet u een vinkje in het vakje onder bankrekeningnummer (IBAN controle overslaan)
  • IBAN controle overslaan: als u geen geldig IBAN nummer heeft ingevuld in het veld hierboven, omdat uw bank bijvoorbeeld nog geen IBAN ondersteunt, dan dient u dit vakje aan te vinken.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag