Mogelijkheden administratiekantoren- & accountants dashboard

Met Silvasoft heeft u software waarmee u in één dashboard als administratiekantoor, boekhouder of accountant uw klanten en administraties kunt beheren. Hiermee kunt u boekhouden, factureren én relaties beheren.

Samenwerken met de klant (of inhouse administratie voeren)

Allereerst dient u een administratiekantoor- & accountants account aan te vragen. Dit kunt u doen op de volgende pagina: administratiekantoren- en accountants software Silvasoft. Nadat u bent ingelogd heeft u de mogelijkheid om te koppelen aan uw Silvasoft klant(en) of inhouse administraties te voeren.

U kunt de software 30-dagen gratis uitproberen. Afhankelijk van uw koppelingen, gekozen features of aanvullende gebruikers, kan dit gratis voor u worden omgezet naar een definitief account of kan het zijn dat er kosten aan verbonden zijn. Onderaan deze pagina en op administratiekantoren- en accountants software Silvasoft leest u meer over deze kosten.

Koppelen met uw klant

Om een administratie te koppelen kunt u samen met uw boekhouder het onderstaande stappenplan volgen;

  1. U logt in op uw account,
  2. Bovenin het hoofdscherm staat de ‘koppelcode’ (in de licht blauwe balk), u stuurt deze naar uw klant,
  3. Nu logt uw klant in op hun eigen Silvasoft account en gaat naar de module ‘Beheer’,
  4. Nu gaan ze naar ‘Bedrijven (administraties)’ en kiezen de administratie die ze willen koppelen, daarna klikken ze op ‘Autoriseer administratiekantoor’,
  5. Hier vult uw klant de eerder genoemde ‘koppelcode’ in. Zodra de klant klaar is dient er op ‘Opslaan’ geklikt te worden,
  6. U kunt nu in uw account onder tabblad ‘Goed te keuren’ de koppeling definitief maken.

Zodra u de koppeling heeft goedgekeurd kunt u direct aan de slag voor uw klant.

Inhouse administratie

Om een inhouse administratie aan te maken kunt u het volgende stappenplan gebruiken.

  1. Log in op uw account,
  2. Onder ‘Administraties’ kunt u onder tabblad ‘Administraties’ een ‘+ Nieuwe administratie’ toevoegen,
  3. U krijgt nu de keuze om een administratie aan een bestaande klant van u te koppelen of een nieuwe klant aan te maken:
  4. Als u kiest voor een nieuwe klant dan kunt u alle klant gegevens inbrengen, daarna geeft u de naam van de nieuwe administratie op en of het een Nederlandse of Belgische administratie betreft, of
  5. Als u kiest voor een bestaande klant dan selecteert u de relatie, geeft u de naam van de nieuwe administratie op en of het een Nederlandse of Belgische administratie betreft,
  6. Als u op ‘Opslaan’ klikt wordt de administratie en/of de nieuwe klant toegevoegd aan uw administratiekantoor,
  7. Nu kunt u in deze administratie werken.

Functies administratiekantoren- & accountants dashboard

Met het administratiekantoren- & accountants dashboard kunt u boekhouden, factureren én relaties beheren voor uw Silvasoft klanten of uw eigen inhouse administratie(s). Hiermee heeft u toegang tot de volledige features van de module Boekhouding, Facturatie, Relatiebeheer (CRM) en Producten.

De features van de module Boekhouding en Relatiebeheer heeft u altijd beschikbaar als u gekoppeld bent aan een klant of met een inhouse administratie werkt. De module Facturatie (en in het verlengde de module Producten) als u deze optioneel heeft aangezet bij deze relatie/administratie. Voor het aanzetten van de module Facturatie verwijs ik u graag naar Hoe zet ik facturatie aan als administratiekantoor.

Hieronder zullen wij een korte toelichting geven m.b.t. de functies van deze modules. Meer over deze modules vindt u terug in onze documentatie of op de module pagina’s.

Dashboard

Met het dashboard kunt u eenvoudig koppelen aan uw klanten, inhouse administraties aanmaken en uw klanten toegang geven tot hun eigen administratie. U kunt optioneel extra gebruikers toevoegen en zelf kiezen tot welke administraties zij toegang hebben. Ook kunt u vanuit hier uw kosten inzichtelijk maken en toegang krijgen tot de onderstaande modules per klant / administratie.

Module Boekhouding

Met de module Boekhouding kunt u de volledige financiële administratie voeren. Hiermee heeft u o.a. toegang tot alle financiële dagboeken, rapportages, rubricering, afschrijvingen, btw- en IC(P)aangifte, incasso, excasso en veel meer!

Aanvullend heeft u twee optionele functies om nog efficiënter te kunnen administreren;

  • Scan & herken / Mail & herken: automatiseer het verwerken van inkoopfacturen en bonnen met de scan & herken / mail & herken functionaliteit. Binnen enkele seconden ontvangt u een boekingsvoorstel! De kosten zijn € 0,16 per scan, lees meer op de volgende pagina: scan & herken, en
  • Bankenkoppeling: koppel bankrekeningen aan Silvasoft voor een automatische verwerking van de banktransacties. De kosten zijn € 4,00 per bankrekening per maand, hierover leest u meer op de volgende pagina: automatische bankenkoppeling.

Module Facturatie

Met de module Facturatie kunt u in eigen huisstijl factureren, pakbonnen en periodieke facturen instellen, beheren en versturen. Vanuit hier kunt u deze gemakkelijk aan klanten versturen en ook uw debiteurenbeheer scherp in de gaten housen middels ‘Aanmaningen’.

Module Relatiebeheer (CRM)

Met de module Relatiebeheer (CRM) kunt u klanten, leveranciers en overige relaties beheren. U heeft toegang tot mailinglijsten die u extern kunt inzetten voor o.a. uw marketing en alles gerelateerd aan uw relaties (bijv. facturen) vindt u hier terug.

Module Producten

Met de module Producten (basic) heeft u de mogelijkheid producten in de basis te beheren. U kunt deze aanmaken gebruiken op verkoopfacturen van de module Facturatie. U kunt hier ook in de basis de voorraad van de producten mee beheren.

Kosten administratiekantoren- & accountants dashboard

Prijs per gebruiker

De eerste gebruiker is gratis. Elke extra gebruiker kost € 5,- excl. btw per maand.

Prijs voor gekoppelde administraties

Bestaande Silvasoft gebruikers kunnen hun administratie gratis koppelen aan uw account. Hierin kunt u dus gratis meekijken en meewerken.

Prijs voor eigen administraties

Wilt u eigen administraties gaan voeren, zonder dat uw klant een account heeft bij Silvasoft? Dan gelden daarvoor onderstaande tarieven:

1 administratie:
Boekhouden: gratis
Facturatie: gratis

2 – 25 administraties:
Boekhouden: € 2,50 excl. btw per maand
Facturatie: € 1,50 excl. btw per maand

26 – 75 administraties:
Boekhouden: € 2,25 excl. btw per maand
Facturatie: € 1,35 excl. btw per maand

76 administraties en meer:
Boekhouden: € 2,00 excl. btw per maand
Facturatie: € 1,20 excl. btw per maand

Optionele features module Boekhouding

  • Scan & herken / Mail & herken:  De kosten zijn € 0,16 per scan, en
  • Bankenkoppeling: De kosten zijn € 3,50 per bankrekening per maand.

Let op: deze kosten zijn op administratie niveau en dus per administratie/klant; dus als u de bankenkoppeling in administratie 1 wel gebruikt met één bankrekening en in administratie 2 daar geen gebruik van maakt dan kost dit éénmaal €3,50 exclusief btw per maand extra.

Conclusie

Met ons prijsmodel kunt u dus een gratis account aanvragen en met één gratis administratie werken. Verder zijn gekoppelde administraties van bestaande Silvasoft gebruikers ook gratis.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag