Gebruikersrollen personeelsmanagement

U kunt met de module ‘Personeelsmanagement’ onderscheid maken tussen u, de beheerder / manager en de reguliere medewerkers qua rechten en functies en dit onderscheid noemen wij ‘Gebruikersrollen’. Binnen de module ‘Personeelsmanagement’ kan u kiezen uit twee verschillende rollen, namelijk: de ‘Personeelsmanager’ (staat standaard ingesteld en bestemt voor de beheerder) of een ‘Personeelsmedewerker’. De ‘Personeelsmanager’ kan van alle gebruikers het verlof, vrije dagen en afwezigheden inzien en aanvragen goed- of afkeuren en de ‘Personeelsmedewerker’ kan alleen zijn eigen gegevens inzien en doorgeven.

Gebruikersrollen instellen

U kunt met de module ‘Beheer’ deze gebruikersrollen instellen per medewerker. Dit doet u als volgt:

  1. Ga naar de module ‘Beheer’,
  2. Ga naar het menu item ‘Alle gebruikers’, selecteer de medewerker die aangepast dient te worden en klik op bewerken.
  3. Selecteer de administratie die aangepast dient te worden bij de medewerker, klik dan op ‘Modules & rechten aanpassen’,
  4. Indien deze gebruiker nog geen module ‘Personeelsmanagement’ heeft dan kunt u deze hier toewijzen (hier zijn kosten aan verbonden) door te klikken op ‘Module aanzetten’.
  5. Onder ‘Gekozen modules’ verschijnt de module ‘Personeelsmanagement’, klik op het tandwiel,
  6. Hier kunt u de optie ‘Personeelsmedewerker?’ aanvinken,
  7. Als u de optie ‘Personeelsmedewerker?’ heeft aangevinkt en wilt toekennen aan deze medewerker dan kunt u nu op ‘Opslaan’ klikken,
  8. De eerstvolgende keer dat de gebruiker inlogt zal de nieuwe optie beschikbaar zijn.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag