U kunt met de module ‘Personeelsmanagement’ onderscheid maken tussen u, de beheerder / manager en de reguliere medewerkers qua rechten en functies en dit onderscheid noemen wij ‘Gebruikersrollen’. Binnen de module ‘Personeelsmanagement’ kan u kiezen uit twee verschillende rollen, namelijk: de ‘Personeelsmanager’ (staat standaard ingesteld en bestemt voor de beheerder) of een ‘Personeelsmedewerker’. De ‘Personeelsmanager’ kan van alle gebruikers het verlof, vrije dagen en afwezigheden inzien en aanvragen goed- of afkeuren en de ‘Personeelsmedewerker’ kan alleen zijn eigen gegevens inzien en doorgeven.
Gebruikersrollen instellen
U kunt met de module ‘Beheer’ deze gebruikersrollen instellen per medewerker. Dit doet u als volgt:
- Ga naar de module ‘Beheer’,
- Ga naar het menu item ‘Alle gebruikers’, selecteer de medewerker die aangepast dient te worden en klik op bewerken.
- Selecteer de administratie die aangepast dient te worden bij de medewerker, klik dan op ‘Modules & rechten aanpassen’,
- Indien deze gebruiker nog geen module ‘Personeelsmanagement’ heeft dan kunt u deze hier toewijzen (hier zijn kosten aan verbonden) door te klikken op ‘Module aanzetten’.
- Onder ‘Gekozen modules’ verschijnt de module ‘Personeelsmanagement’, klik op het tandwiel,
- Hier kunt u de optie ‘Personeelsmedewerker?’ aanvinken,
- Als u de optie ‘Personeelsmedewerker?’ heeft aangevinkt en wilt toekennen aan deze medewerker dan kunt u nu op ‘Opslaan’ klikken,
- De eerstvolgende keer dat de gebruiker inlogt zal de nieuwe optie beschikbaar zijn.