Meerdere leveranciers bij een product

Het is mogelijk om in Silvasoft bij een product meerdere leveranciers in te stellen zodat u dit product bij verschillende leveranciers kan inkopen (inkoopadministratie). Per gekoppelde leverancier kunt u een inkoopprijs, artikelnummer, verpakkingseenheden (VPE), inkoop BTW percentage en de minimale bijbestelling opgeven. Daarnaast is er ook een overzicht aanwezig waarin de prijshistorie wordt weergegeven op productniveau op basis van de verschillende leveranciers.

Leverancier toevoegen

Via het menu Producten > Producten en voorraad > selecteer een product en klik ‘Bewerken’ > Inkoopinformatie > Leveranciers. Hier kunt u de leverancier toevoegen door te klikken op + Nieuw, nu komt u in het scherm ‘Leverancier toevoegen’ in het tabblad ‘Algemeen’. Nu kunt u de leverancier toevoegen door in het veld ‘Leverancier’ te zoeken op naam of nummer of u gebruikt het vergrootglas icoontje om de lijst met verschillende leveranciers op te roepen. Hierna kan u de ‘Laatste inkoopprijs’ invullen, het artikelnummer van uw leverancier, het inkoop BTW % koppelen, de VPE en minimale VPE bijbestelling invullen. Ook kan u aangegeven of deze leverancier als standaard moet worden ingesteld bij dit specifieke product, dit doet u door ‘Standaard leverancier’ aan te vinken.

*  Zorg dat u de gegevens bij de leverancier volledig invult zodat u geen problemen krijgt bij het aanmaken van een inkooporder.

Prijshistorie

Hier ziet u een overzicht m.b.t. de prijshistorie bij het product op basis van de verschillende leveranciers. Wijzigt u van standaard leverancier, of wijzigt u de laatste inkoopprijs bij een leverancier, dan wordt de wijziging historisch vastgelegd in het overzicht.

In het overzicht wordt aangegeven op welke datum / tijd de wijziging heeft plaatsgevonden, bij welke leverancier, of dit wel / of niet de standaard leverancier betreft en wat de nieuwe inkoopprijs is.

Was dit artikel nuttig?

Uw antwoord niet gevonden?

We staan klaar om uw vragen te beantwoorden

Stel nu uw vraag