U kunt bij projecten binnen Silvasoft gebruik maken van ‘Project fasering’. Hiermee worden projecten opgedeeld in meerdere sub projecten of deliverables. Elke fase kent zijn eigen duur en eventueel eigen verkooptarieven.
Fasering aanzetten
Bij het aanmaken van een project kunt u projectfasering aanzetten. Dit item vindt u terug bij het aanmaken van een project onder tabblad ‘Fases’. Hier begint u met een algemene projectfase en heeft u de mogelijkheid nieuwe fases in te plannen. Dit biedt u de mogelijkheid de activiteiten, deliverables en sub projecten van uw project in te geven.
Projectfases
Om de fasering te benaderen nadat deze zijn aangezet bij de ‘Project details’ en klikt u in het projecten scherm op ‘Taken & planning’.
In dit scherm vindt u de volgende tabbladen:
- Actieve fases: dit zijn de taken waar u toegang toe heeft en welke nog niet historisch zijn gemaakt.
- Historische fases: u ziet hier alle fases waar u toegang toe heeft en welke als historisch zijn aangemerkt.
- Taken backlog: hier ziet u alle taken welke niet aan een fase zijn toegekend. U kunt dit gebruiken om taken voor dit project in te zetten welke u nog niet in een bepaalde fase kunt indelen, maar wel wilt registreren.
- Labels: u kunt hier labels beheren om te gebruiken voor uw taken. U kunt nieuwe labels ook aanmaken bij het maken of bewerken van een taak.
- Fase beheer: hier kunt u de fase zelf beheren. Dit is hetzelfde scherm als dat u vanuit ‘Project details’ kunt benaderen.
Van de tabbladen in dit scherm is de ‘Actieve fases’ het tabblad waarin de meeste projectleiders en projectmedewerkers zullen werken.
In dit scherm ziet u meerder fases met daarin de duur van de desbetreffende fases. U ziet hoeveel taken een fase bevat en wat de voortgang van de gehele fase is (percentueel). Verder kunt u fases verslepen, de fase uitklappen om alle onderliggende taken te zien en daar taken aan toevoegen.