U heeft uw SBR autorisatie ingediend en die is afgekeurd? In dat geval krijgt u binnen 48 uur van ons een bericht waarin uw afkeuring staat omschreven, de reden voor de afkeuring en wat u dient te doen om deze alsnog goedgekeurd te krijgen.
Redenen tot afwijzing
Er zijn een aantal redenen die tot afwijzing kunnen leiden. Hieronder vindt u de meeste voorkomende mogelijkheden en hoe u deze kunt corrigeren. Na correctie of toelichting mag u het verzoek nogmaals indienen.
Het omzetbelastingnummer is onjuist of onvolledig.
Het door u ingevulde omzetbelastingnummer is onjuist of onvolledig. U zult deze moeten controleren en wijzigen en of aanvullen.
De KVK inschrijving komt niet overeen met uw Silvasoft klantgegevens.
De door u geüploade KVK inschrijving komt niet overeen met uw Silvasoft klantgegevens. Het kan zijn dat wij u om een aanvullende toelichting vragen waarom er een verschil tussen deze gegevens zit.
De KVK inschrijving komt niet overeen met de gegevens behorende bij het door u opgegeven omzetbelastingnummer.
U heeft een verouderde- of verkeerde KVK inschrijving doorgegeven. Het kan zijn dat het omzetbelastingnummer niet meer klopt, de adres gegevens foutief zijn of dat de rechtsvorm of bedrijfsnaam anders zijn. U zou een nieuwere versie van uw KVK inschrijving moeten uploaden of ander bewijsmateriaal aanleveren voor het opnieuw keuren van uw SBR-autorisatie.
U heeft de verkeerde KVK inschrijving doorgegeven.
Deze reden is vergelijkbaar met de vorige maar is meer gerelateerd aan boekhouders, accountants en administratiekantoren. Als u voor uw klant een aangifte wilt doen dan dient u de KVK inschrijving van deze klant te uploaden, niet die van uzelf.
Tip: wees ruim op tijd met het aanvragen van uw SBR-autorisatie! Vraag deze het liefst één á twee weken voor uw eerste kwartaal aangifte in Silvasoft aan.