Als urenmedewerker kunt u in Silvasoft razendsnel uren registreren en bij dit soort registraties is het ook mogelijk om deze gelijk te koppelen / te boeken op een klant. Hieronder wordt kort en bondig uitgelegd hoe u dit kunt realiseren.
Instelling aanzetten voor het koppelen van een klant aan de urenregistratie
Voordat u een klant kunt koppelen aan de urenregistratie moet u eerst de instelling activeren. Dit doet u via het menu Urenregistratie > Instellingen > Algemene instellingen, bij ‘Klant selectie bij urenregistratie’ heeft u dan verschillende optie, namelijk:
- Uit
- Aan
- Aan en verplicht (bij deze optie dient u altijd een klant te koppelen aan de urenregistratie)
Wilt u deze functie activeren dan kiest u voor de opties Aan of Aan en verplicht en klik daarna op ‘Opslaan’.
Aanmaken van een urenregistratie met de koppeling van de klant
Voor de uitleg m.b.t. het stap voor stap aanmaken van de urenregistratie verwijs ik u graag naar de volgende documentatie: ‘’Uren inboeken (urenmedewerker)’’.
Hieronder ziet u hoe u de koppeling van de urenregistratie met een klant in orde maakt.
Heeft u in het scherm voor de urenregistratie alle informatie correct ingevuld dan ziet u dat er ook een optie aanwezig is om een Relatie te koppelen (zie screenshot). Hier kunt u dan in het veld Relatie de naam van de klant typen of u kunt zoeken in uw klantendatabase door te klikken op het vergrootglas teken (of een nieuwe klant aanmaken via +). Zodat de klant is gekoppeld aan de urenregistratie en daarna klikt u op ‘Opslaan’.
Nu ziet u ook in het overzicht bij de Urenregistratie dat de klant gekoppeld zit aan de desbetreffende registratie.
Zoekt u de deze registratie op via het menu Urenregistratie > Alle urenregistraties (Details bij geselecteerde dag), dan ziet u ook de koppeling met de klant
en ook in het overzicht van bij Uren factureren ziet u de koppeling met de klant (Urenregistraties factureren > Te factureren).
Zie ik deze registratie ook in de Relatiebeheer (CRM) bij de klant?
De urenregistratie kunt u ook terugvinden bij de klant in de Relatiebeheer (CRM) module, via het menu Relatiebeheer > Klanten > selecteer de klant > open de klant > ga naar het tabblad ‘Uren’ en hier ziet u dan desbetreffende registratie staan.